Zdjęcia produktów a konwersje
On 26 stycznia 2015 by adminKonwersja sklepu internetowego to ważny wskaźnik dla każdego przedsiębiorcy rozpoczynającego przygodę z e-biznesem. Określa, ilu odwiedzających stronę dokonało zakupu, a wnioski wynikające z tego zestawienia powinny być podstawą dalszych działań i ulepszeń. Jednak zanim pochylimy się nad rozwiązaniami marketingowymi, warto upewnić się co do kwestii podstawowej – czy nasze produkty zostały odpowiednio przedstawione i sfotografowane.
Zakupy w sklepie internetowym dla wielu mają jedną podstawową wadę – nie można dotknąć, przymierzyć czy po prostu dokładnie obejrzeć rzeczy, która nas zainteresowała. Dla znacznej części klientów zwyczajowo umieszczane pojedyncze zdjęcie to za mało, żeby podjąć decyzję. Sytuację pogarsza fakt, że niektórzy przedsiębiorcy nie dbają o jakość fotografii – towar jest źle widoczny, kolory przekłamane, a tło przypadkowe. Szczegóły mogą skutecznie zniechęcić do zakupu, pomimo zainteresowania samym sklepem i jego ofertą. W sprzedaży internetowej znaczenie mają nie tylko słowa i dokładne opisy – brak lub źle przygotowane zdjęcie zawsze działają na niekorzyść. Odpowiednio przygotowana fotografia ma jeszcze jedną zaletę, o której warto pamiętać, mianowicie pozwala uniknąć niekończących się pytań klienta i oszczędzić czas pracowników.
Podstawowe zasady, jakimi warto się kierować, zamieszczając zdjęcia naszego produktu:
- odpowiednie kadrowanie – dzięki temu rozmiary towaru nie będą przekłamane.
- dobór jednolitego, jasnego tła – dzięki temu produkt będzie lepiej wyeksponowany, a kolory zachowają swoje naturalne odcienie.
- odpowiednie oświetlenie – niezbędne ze względu na wydobycie kształtu i kolorów. Niezbędna jest również dbałość o prawidłowe oświetlenie tła, dzięki czemu pozostanie ono jednolite.
- ustawienie ostrości – decyduje o tym, czy robione przez nas zdjęcie jest wyraźne, a kontury nie są rozmyte. Klienci przywiązują dużą wagę do szczegółów – chcą wiedzieć, czy produkt nie posiada uszkodzeń, a tylko dzięki odpowiednio ostremu zdjęciu będą przekonani o braku mankamentów.
- wybór kilku ujęć i przedstawienie produktu z różnych perspektyw – pożądane są zbliżenia na konkretne elementy, co świetnie uzupełnia zdjęcie podstawowe.
- stabilne umieszczenie aparatu – gwarantuje ostrość fotografii.
1 comment
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi
Archiwa
- maj 2024
- marzec 2024
- luty 2024
- styczeń 2024
- listopad 2023
- sierpień 2023
- lipiec 2023
- czerwiec 2022
- maj 2022
- kwiecień 2022
- maj 2020
- marzec 2020
- styczeń 2020
- grudzień 2019
- listopad 2019
- październik 2019
- wrzesień 2019
- sierpień 2019
- lipiec 2019
- maj 2019
- kwiecień 2019
- marzec 2019
- styczeń 2019
- październik 2018
- wrzesień 2018
- lipiec 2018
- czerwiec 2018
- maj 2018
- kwiecień 2018
- marzec 2018
- lipiec 2017
- czerwiec 2017
- maj 2017
- wrzesień 2015
- luty 2015
- styczeń 2015
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
Z własnego doświadczenia potwierdzam to co w artykule jest napisane. Wiele zależy od dobrych zdjęć produktów- czy to wykonanych samemu czy zleconych fotografowi.