
Programy afiliacyjne jako metoda na zdobycie klienta
On 28 stycznia 2015 by adminProgramy partnerskie to przede wszystkim domena zagranicznych, rozwiniętych sklepów internetowych. Jednak nowe trendy docierają także do Polski i mogą okazać się przydatne w pozyskiwaniu nowych klientów.
Pomiędzy klientem i sprzedającym pojawia się trzecia osoba, czyli partner. Jego zadaniem jest zachęcenie kupujących do odwiedzenia strony przedsiębiorcy, z którym współpracuje. Korzyści są obopólne – sklep internetowy zyskuje reklamę i możliwość dotarcia do większej liczby odbiorców, a partner otrzymuje gratyfikację finansową. Najczęściej jest ona uzależniona od wartości produktu sprzedanego dzięki tej formie reklamy. Ta kwestia najczęściej budzi nieufność właścicieli sklepów, którzy obawiają się konieczności oddania części zysku. Dlatego też do produktów najczęściej promowanych przy pomocy programów partnerskich należą usługi finansowe, edukacyjne lub z branży jubilerskiej. Wysokość marży pozwala w ich przypadku na rezygnację z części zysku w zamian za nową formę promocji.
Partner czyli kto?
– tak zwani „liderzy opinii” – są to najczęściej osoby posiadające wiedzę o danej branży, często prowadzą swoje strony i blogi, które cieszą się zainteresowaniem i zaufaniem czytelników. Umieszczone przez nich polecenie trafia na podatny grunt osób zainteresowanych tematyką. Z punktu widzenia przedsiębiorcy jest to dobry sposób na bezpośrednie dotarcie do grupy docelowej.
– strony tworzone z myślą o programie partnerskim – ich tematyka pokrywa się z asortymentem sklepu. Najczęściej są dobrze wypromowane i pozycjonowane, by przyciągać jak największą ilość potencjalnych klientów.
Niewykorzystany potencjał
Wciąż wielu przedsiębiorców nie decyduje się na wykorzystanie programów afiliacyjnych. Jedynie 16% sklepów jest promowanych w ten sposób. Dla porównania warto przedstawić statystyki z USA, gdzie funkcjonuje około 200 sieci afiliacyjnych, z których korzysta 80% e-biznesów. Na drodze do osiągnięcia lepszych wyników w Polsce stoi najczęściej niewiedza co do zasad funkcjonowania programów partnerskich. Często kojarzone są z kosztowną formą promocji, za którą nie idą lepsze wyniki sprzedaży. Jednak najwięksi przedsiębiorcy poznali już siłę rekomendacji, pora na to, by docenili ją również mniejsi przedsiębiorcy.
Archiwa
- sierpień 2023
- lipiec 2023
- czerwiec 2022
- maj 2022
- kwiecień 2022
- maj 2020
- marzec 2020
- styczeń 2020
- grudzień 2019
- listopad 2019
- październik 2019
- wrzesień 2019
- sierpień 2019
- lipiec 2019
- maj 2019
- kwiecień 2019
- marzec 2019
- styczeń 2019
- październik 2018
- wrzesień 2018
- lipiec 2018
- czerwiec 2018
- maj 2018
- kwiecień 2018
- marzec 2018
- lipiec 2017
- czerwiec 2017
- maj 2017
- wrzesień 2015
- luty 2015
- styczeń 2015
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Dodaj komentarz