
Obecność sklepu internetowego w wyszukiwarce Google
On 25 stycznia 2015 by adminSzukając w internecie informacji – również dotyczących produktów i oferujących je sklepów internetowych – niemal zawsze korzystamy z pomocy wyszukiwarki. Najpopularniejszą wśród nich jest bez wątpienia Google i każda firma zabiega o jak najwyższą pozycję na jej stronach. Warto zdawać sobie sprawę z warunków i ograniczeń, z którymi musi się zmierzyć początkujący przedsiębiorca.
Cierpliwość początkującego
Aby nowo powstała strona znalazła się wśród wyników wyszukiwania Google, potrzeba czasu. Sprzedawcy, który liczą na wysokie miejsca osiągnięte w krótkim czasie, na pewno będą zawiedzeni okresem zupełnej nieobecności, trwającym do 2 miesięcy. W tym okresie warto jednak dbać o rozwój strony, dodawać treści i odnośniki, które są niezbędne do pozytywnej weryfikacji nowego sklepu. Na tym etapie najważniejsze jest zgromadzenie odnośników o wysokiej ocenie TrustRank- dzięki nim Google na pewno szybciej zainteresuje się naszą stroną i zwróci uwagę na inne jej aspekty. Nie należy jednak spodziewać się, że w kolejnych miesiącach nasza pozycja w wyszukiwarce zagwarantuje świetne zyski. Staż i utrzymywany przez właściciela wysoki poziom strony działają na korzyść sklepu. Po 4-6 miesiącach działalności strona może pojawić się w wynikach wyszukiwania dla najpopularniejszych słów kluczowych. Proces pięcia się w rankingu trwa lata i należy zdawać sobie sprawę, że czas ten jest konieczny, by znaleźć się na najwyższych pozycjach. Wieloletnia dbałość o witrynę świadczy o profesjonalizmie firmy.
Pozycjonowanie
Promowanie sklepu to złożony proces, w którym trzeba wziąć pod uwagę klika elementów. Aby jak najlepiej wykorzystać czas i zyskać zainteresowanie Google należy zadbać przede wszystkim o odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Wykorzystujemy je między innymi w nagłówkach czy otagowanych zdjęciach i to dzięki nim klienci najczęściej trafiają na stronę sklepu. Nie należy również zapominać o rozbudowanych opisach. Google ocenia wartość strony przede wszystkim na podstawie zamieszczonego tekstu, warto więc, by nie były to jedynie treści, powtarzające się na innych portalach.
Naszą obecność w wyszukiwarce Google możemy zaakcentować w jeszcze jeden sposób, chociaż nie jest to oferta dla każdego. Google AdWords to system reklamowy, dzięki któremu w wynikach wyszukiwania pojawiają się linki sponsorowane przenoszące zainteresowanego użytkownika od razu do naszego sklepu internetowego.
Archiwa
- sierpień 2023
- lipiec 2023
- czerwiec 2022
- maj 2022
- kwiecień 2022
- maj 2020
- marzec 2020
- styczeń 2020
- grudzień 2019
- listopad 2019
- październik 2019
- wrzesień 2019
- sierpień 2019
- lipiec 2019
- maj 2019
- kwiecień 2019
- marzec 2019
- styczeń 2019
- październik 2018
- wrzesień 2018
- lipiec 2018
- czerwiec 2018
- maj 2018
- kwiecień 2018
- marzec 2018
- lipiec 2017
- czerwiec 2017
- maj 2017
- wrzesień 2015
- luty 2015
- styczeń 2015
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Dodaj komentarz