
Narzędzia analityczne do sklepów internetowych
On 20 stycznia 2015 by adminWłaściciele sklepów tradycyjnych, a także osoby, które marzą o sprzedaży i prowadzeniu własnej firmy często decydują się na założenie sklepu www. Sprzedaż przez internet stwarza mnóstwo możliwości zarobku, a dodatkową zachętą, do wprowadzenia swojej oferty do sieci www są niewielkie koszty. Warto jednak pamiętać, że samo założenie i prowadzenie sklepu to jeszcze za mało, by odnieść sukces w sieci. Koniecznie poznać trzeba również sposoby promocji online i zacząć korzystać z narzędzi analitycznych do sklepów internetowych, które pomogą planować sprzedaż i promocję, by osiągać możliwie największe zyski.
Nie tylko ruch na stronie, ale i obrót
Wielu sprzedawców online błędnie wychodzi z założenia, że przy sprzedaży w sieci najważniejsze jest zwiększanie ruchu na stronie. Ilość odsłon na pewno się liczy, ale nie zawsze przekłada się to na sprzedaż. By dobrze oceniać swoje działania w sieci, warto wziąć pod uwagę dodatkowe parametry. Na pewno uwzględnić trzeba obrót, dobrze jest też zwrócić uwagę na średni czas, jaki internauci spędzają na stronie. Na pewno warto zadbać o to, by możliwie najbardziej poprawić nawigację na witrynie i wygląd sklepu. Z reguły im lepiej jest on zaprojektowany, tym więcej czasu na witrynie są skłonni spędzić internauci.
Koszty a zyski czyli jak mierzyć efektowność
Narzędzia analityczne przydają się także przy planowaniu wydatków na reklamę. Promować można się na różne sposoby. Równie dobrze poprzestać można na samodzielnym pozycjonowaniu sklepu, ale można też zainwestować w kampanie promocyjne, zdecydować się na rozsyłanie newsletterów czy umieszczenie bannerów na popularnych stronach i promowanie swojej oferty poprzez serwisy społecznościowe. Każde z tych działań kosztuje, dlatego dobrze jest ocenić, które z nich przynosi największe korzyści, by wykorzystać je w przyszłości.
Przy planowaniu takiej analizy dobrze jest też ustalić wiarygodny okres analizy. Kampania reklamowa w wyszukiwarkach wcale nie musi przynieść korzyści od razu, zwłaszcza jeśli sprzedaje się drogie produkty. W analizie należy więc uwzględnić czas niezbędny potencjalnym klientom do namysłu, zanim negatywnie oceni się konkretną formę promocji.
Jak oceniać własne działania marketingowe?
Starannie analizować też trzeba własne działania mające zwiększać sprzedaż. Przy jej wzroście koniecznie uwzględniać też trzeba ponoszone koszty – np. jeśli wprowadza się darmową wysyłkę czy inne promocje. Monitorować też warto sprzedaż konkretnych produktów i kategorii produktów.
Archiwa
- sierpień 2023
- lipiec 2023
- czerwiec 2022
- maj 2022
- kwiecień 2022
- maj 2020
- marzec 2020
- styczeń 2020
- grudzień 2019
- listopad 2019
- październik 2019
- wrzesień 2019
- sierpień 2019
- lipiec 2019
- maj 2019
- kwiecień 2019
- marzec 2019
- styczeń 2019
- październik 2018
- wrzesień 2018
- lipiec 2018
- czerwiec 2018
- maj 2018
- kwiecień 2018
- marzec 2018
- lipiec 2017
- czerwiec 2017
- maj 2017
- wrzesień 2015
- luty 2015
- styczeń 2015
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Dodaj komentarz