
Kim jest osoba kupująca w Twoim sklepie internetowym
On 22 stycznia 2015 by adminCoraz większe zainteresowanie zakupami internetowymi to również zasługa klientów, którzy po udanej transakcji szukają w sieci kolejnych produktów i polecają ulubione sklepy internetowe kolejnym osobom. Chcąc jak najlepiej wykorzystać potencjał działań marketingowych, dobrze jest wiedzieć, do kogo kierujemy przekaz. Z pomocą przychodzą zarówno badania rynku, jak i psychologia.
Typy kupujących
Tego rodzaju podziały są najbardziej ogóle i biorą pod uwagę przede wszystkim upodobania konsumentów i ich usposobienie. Mogą być jednak pomocne w ustalaniu standardów obsługi i przy przygotowania strony sklepu.
Klienci spontaniczni – podejmujący decyzję pod wpływem emocji. Łatwo wpłynąć na nich poprzez cenowe okazje i atrakcyjną ofertę. Często nie mają wiele czasu – cenią proste rozwiązania i przyjazną nawigację na stronie e-sklepu.
Klienci metodyczni – dla których ważna jest profesjonalna oferta i obsługa. Zwracają uwagę na ilość i dokładność informacji. Firma i strona muszą wzbudzić zaufanie, dlatego ważne są opinie innych kupujących i standardy obsługi.
Statystyczny kupujący
Szczegółowa analiza profilu polskich konsumentów pozwala określić ich wiek, płeć czy sytuację materialną. Przeciętny kupujący w e-sklepach to mężczyzna przed 30. rokiem życia, mieszkający w dużym mieście, określający swoją sytuację materialną jako średnią. Ważnym czynnikiem jest stały dostęp do internetu, który sprzyja podejmowaniu decyzji o e-zakupach. Udział w rynku osób jedynie sporadycznie korzystających z sieci jest znikomy. Wiąże się to ściśle z wiekiem konsumentów, najczęściej są to osoby między 15. a 29. rokiem życia, a więc najbardziej zainteresowane nowinkami technicznymi, korzystające stale z internetu i otwarte na możliwości, jakie daje. Deklarują wykształcenie średnie lub wyższe, istotną grupą są również studenci. Ciekawe wyniki przynosi pytanie o ocenę swojej sytuacji materialnej. Klienci e-sklepów najczęściej deklarują, że jest ona średnia (62%), zdecydowanie mniej jest osób zadowolonych z zasobności portfela, stanowią 29% badanych. Najmniejsza grupa to konsumenci niezamożni, o złej kondycji finansowej – 9%. Te dane powinny najbardziej zainteresować właścicieli e-sklepów, pomagają bowiem ocenić wielkość grupy docelowej, do której głównie kierują swoją ofertę.
Archiwa
- sierpień 2023
- lipiec 2023
- czerwiec 2022
- maj 2022
- kwiecień 2022
- maj 2020
- marzec 2020
- styczeń 2020
- grudzień 2019
- listopad 2019
- październik 2019
- wrzesień 2019
- sierpień 2019
- lipiec 2019
- maj 2019
- kwiecień 2019
- marzec 2019
- styczeń 2019
- październik 2018
- wrzesień 2018
- lipiec 2018
- czerwiec 2018
- maj 2018
- kwiecień 2018
- marzec 2018
- lipiec 2017
- czerwiec 2017
- maj 2017
- wrzesień 2015
- luty 2015
- styczeń 2015
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Dodaj komentarz