Jak zwiększyć konwersję w Twoim sklepie internetowym
On 27 stycznia 2015 by adminKonwersja pokazuje rzeczywiste zainteresowanie naszym sklepem, dlatego jest to tak ważny wskaźnik dla każdego internetowego przedsiębiorcy. Warto poznać czynniki, które na nią wpływają i wykorzystać tę wiedzę. Dopiero wtedy czas i fundusze przeznaczone na promocje, mogą przynieść spodziewane efekty, bo użytkownik odwiedzający sklep stanie się jego klientem.
1. Pierwsze wrażenie
Przyciągająca uwagę strona główna zachęca do pozostania w sklepie i zapoznania się z jego ofertą. Warto wyeksponować szczególnie atrakcyjne oferty czy unikalne produkty. Wówczas istnieje większa szansa na zainteresowanie klienta. Czytelność strony wpływa na jej odbiór, dlatego warto zadbać o odpowiednie rozmieszczenie treści, ich ilość czy kolorystykę całości.
2. Skrócenie czasu ładowania strony
Szczególnie przy pierwszych odwiedzinach w sklepie internetowym jest to ważny czynnik, decydujący, czy odwiedzający w ogóle zapozna się z ofertą.
3. Zdjęcia i filmy video
Dobre zaprezentowanie produktu to podstawa sprzedaży. Opis, zwłaszcza unikalny, to ważny element, ale nie zastąpi klientowi możliwości zobaczenia przedmiotu. Jeśli decydujemy się wyłącznie na fotografie, warto by było to kilka różnych ujęć, jak najlepiej prezentujących produkt. Jednak najlepiej na konwersję mogą wpłynąć filmy video, dzięki którym klient dokładniej obejrzy interesujący go przedmiot. Szczególnie pożądane są nagrania z testowania produktów.
4. Wybór sposobu płatności
Dla klienta ważne jest, by za zakupy płacić w wygodny i bezpieczny sposób. Takie poczucie uzyskamy oferując szeroki wybór metod płatności. Ograniczanie tych opcji może zniechęcić bardziej konserwatywnych kupujących.
5. Bezpieczeństwo
Zaufanie do naszej strony i transakcji czynionych za jej pośrednictwem to niezbędny element w budowaniu bazy stałych klientów, których ilość przełoży się również na konwersję. Jasne zasady zakupu, przejrzysty i uczciwy cennik dostawy, gwarancja zwrotu pieniędzy, to elementy, które budują pozytywny wizerunek sklepu. Warto stworzyć czytelny regulamin i umieścić go w widocznym miejscu strony, daje to klientowi poczucie, że ma do czynienia z profesjonalistami.
6. Rekomendacje klientów i social media
Budowanie marki w internecie opiera się w dużej mierze na marketingu szeptanym. Warto śledzić opinie o sklepie, zadbać o możliwość wypowiadania się klientów i umieszczania opinii na stronie i gdy sytuacja tego wymaga, odpowiadać na komentarze.
Archiwa
- maj 2024
- marzec 2024
- luty 2024
- styczeń 2024
- listopad 2023
- sierpień 2023
- lipiec 2023
- czerwiec 2022
- maj 2022
- kwiecień 2022
- maj 2020
- marzec 2020
- styczeń 2020
- grudzień 2019
- listopad 2019
- październik 2019
- wrzesień 2019
- sierpień 2019
- lipiec 2019
- maj 2019
- kwiecień 2019
- marzec 2019
- styczeń 2019
- październik 2018
- wrzesień 2018
- lipiec 2018
- czerwiec 2018
- maj 2018
- kwiecień 2018
- marzec 2018
- lipiec 2017
- czerwiec 2017
- maj 2017
- wrzesień 2015
- luty 2015
- styczeń 2015
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Dodaj komentarz