Skip to content

Calendar

marzec 2023
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« cze    

Archives

  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • maj 2020
  • marzec 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • październik 2018
  • wrzesień 2018
  • lipiec 2018
  • czerwiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • maj 2017
  • wrzesień 2015
  • luty 2015
  • styczeń 2015

Categories

  • Artykuły
  • Jak pozyskać klienta
  • Jak to zrobić
  • Narzędzia
  • Oprogramowanie ecommerce
  • Platformy sklepowe
www.ooblog.plBlog o wielotematyczny
Jak pozyskać klienta

Jak przekuć kody rabatowe na większą sprzedaż

On 18 stycznia 2015 by admin

rabatyWielu użytkowników internetu, decydując się na dokonanie zakupów w e-sklepie, kieruje się okazyjną ceną, niższą niż w sklepie tradycyjnym. Przedsiębiorcy wykorzystują ten fakt, czyniąc swoją ofertę jeszcze bardziej konkurencyjną. Jednym ze sprawdzonych sposobów są kody rabatowe, korzysta z nich coraz więcej konsumentów – w Polsce nawet 2,5 mln ludzi.

Z punktu widzenia klienta

Podczas składania zamówienia klient podaje określone hasło, które upoważnia go do otrzymania zniżki. Najczęściej oferty te są ograniczone czasowo, mogą też obejmować określoną grupę towarów. Informacje o kodach bardzo często wysyłane są do klientów przy pomocy newslettera czy wiadomości SMS lub udostępniane za pośrednictwem serwisów społecznościowych. Korzystają z nich zarówno osoby, które już wcześniej dokonywały zakupów w sklepie, jak również nowi klienci, których przyciągnęła kusząca okazja.

Pytania przed którymi stają sprzedawcy

Kody rabatowe to kolejny sposób, by zaistnieć w świadomości konsumentów. Stanowią remedium na okresowe spadki sprzedaży i wspomagają pozyskiwanie nowych rynków. Bezrefleksyjnego wykorzystywania kodów rabatowych nie można jednak uznać za element strategii marketingowej. Należy zdawać sobie sprawę z zagrożeń – najpoważniejszym jest ilościowy wzrost sprzedaży, który nie przekłada się na realny zysk. Najważniejsze jest zatem określenie celu, który chcemy osiągnąć i dostosowanie częstotliwości i wielkości rabatów. Jak bezpiecznie wykorzystywać kody rabatowe?

– stosować je w przypadku produktów, dla których aktualna marża jest wystarczająco duża, by obniżenie ceny nadal przynosiło istotny zysk,

– minimalizować rabaty dla lojalnych klientów, którzy decydują się na zakup bez względu na cenę,

– zabiegać o nowych klientów, oferując im kody rabatowe m.in. poprzez serwisy społecznościowe. Atrakcyjna oferta rozprzestrzenia się sama i jej wypromowanie nie wymaga dodatkowych nakładów finansowych,

– decydując się na wprowadzenie kodów rabatowych, nie ograniczać możliwości ich wykorzystania do produktów wybrakowanych czy pochodzących ze starszych serii. Zamiast przyciągnąć może to zniechęcić klientów.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Archiwa

  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • maj 2020
  • marzec 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • październik 2018
  • wrzesień 2018
  • lipiec 2018
  • czerwiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • maj 2017
  • wrzesień 2015
  • luty 2015
  • styczeń 2015

Calendar

marzec 2023
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« cze    

Kategorie

  • Artykuły
  • Jak pozyskać klienta
  • Jak to zrobić
  • Narzędzia
  • Oprogramowanie ecommerce
  • Platformy sklepowe

Copyright www.ooblog.pl 2023 | Theme by ThemeinProgress | Proudly powered by WordPress