Jak przekuć kody rabatowe na większą sprzedaż
On 18 stycznia 2015 by adminWielu użytkowników internetu, decydując się na dokonanie zakupów w e-sklepie, kieruje się okazyjną ceną, niższą niż w sklepie tradycyjnym. Przedsiębiorcy wykorzystują ten fakt, czyniąc swoją ofertę jeszcze bardziej konkurencyjną. Jednym ze sprawdzonych sposobów są kody rabatowe, korzysta z nich coraz więcej konsumentów – w Polsce nawet 2,5 mln ludzi.
Z punktu widzenia klienta
Podczas składania zamówienia klient podaje określone hasło, które upoważnia go do otrzymania zniżki. Najczęściej oferty te są ograniczone czasowo, mogą też obejmować określoną grupę towarów. Informacje o kodach bardzo często wysyłane są do klientów przy pomocy newslettera czy wiadomości SMS lub udostępniane za pośrednictwem serwisów społecznościowych. Korzystają z nich zarówno osoby, które już wcześniej dokonywały zakupów w sklepie, jak również nowi klienci, których przyciągnęła kusząca okazja.
Pytania przed którymi stają sprzedawcy
Kody rabatowe to kolejny sposób, by zaistnieć w świadomości konsumentów. Stanowią remedium na okresowe spadki sprzedaży i wspomagają pozyskiwanie nowych rynków. Bezrefleksyjnego wykorzystywania kodów rabatowych nie można jednak uznać za element strategii marketingowej. Należy zdawać sobie sprawę z zagrożeń – najpoważniejszym jest ilościowy wzrost sprzedaży, który nie przekłada się na realny zysk. Najważniejsze jest zatem określenie celu, który chcemy osiągnąć i dostosowanie częstotliwości i wielkości rabatów. Jak bezpiecznie wykorzystywać kody rabatowe?
– stosować je w przypadku produktów, dla których aktualna marża jest wystarczająco duża, by obniżenie ceny nadal przynosiło istotny zysk,
– minimalizować rabaty dla lojalnych klientów, którzy decydują się na zakup bez względu na cenę,
– zabiegać o nowych klientów, oferując im kody rabatowe m.in. poprzez serwisy społecznościowe. Atrakcyjna oferta rozprzestrzenia się sama i jej wypromowanie nie wymaga dodatkowych nakładów finansowych,
– decydując się na wprowadzenie kodów rabatowych, nie ograniczać możliwości ich wykorzystania do produktów wybrakowanych czy pochodzących ze starszych serii. Zamiast przyciągnąć może to zniechęcić klientów.
Archiwa
- maj 2024
- marzec 2024
- luty 2024
- styczeń 2024
- listopad 2023
- sierpień 2023
- lipiec 2023
- czerwiec 2022
- maj 2022
- kwiecień 2022
- maj 2020
- marzec 2020
- styczeń 2020
- grudzień 2019
- listopad 2019
- październik 2019
- wrzesień 2019
- sierpień 2019
- lipiec 2019
- maj 2019
- kwiecień 2019
- marzec 2019
- styczeń 2019
- październik 2018
- wrzesień 2018
- lipiec 2018
- czerwiec 2018
- maj 2018
- kwiecień 2018
- marzec 2018
- lipiec 2017
- czerwiec 2017
- maj 2017
- wrzesień 2015
- luty 2015
- styczeń 2015
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Dodaj komentarz