Skąd przychodzą klienci do sklepu internetowego
On 28 stycznia 2015 by adminObecność sklepu w różnych miejscach w sieci i jego odpowiednia reklama przekładają się na liczbę wejść na naszą stronę. Warto poznać największe generatory ruchu – ich wykorzystanie i rozwijanie może przełożyć się na zyski.
1. Wyszukiwarki
Klienci poszukują interesujących ich produktów poprzez wyszukiwarki i z pewnością nie jest to dla żadnego właściciela e-biznesu zaskoczeniem. Może być to nawet 70-80% ruchu na danej stronie. Dlatego nie warto ignorować wymagań Google i zadbać o jak najlepsze pozycjonowanie strony. W byciu zauważonym pomagają również funkcje dodatkowe, takie jak Google AdWords, ponieważ wielu klientów skupia się na najwyżej ulokowanych pozycjach w wyszukiwarce.
Jednak część kupujących dociera do sklepu również innymi kanałami, dlatego czas poświęcony na dywersyfikację źródeł ruchu na stronie nigdy nie jest czasem straconym.
2. Witryny odsyłające
- porównywarki cenowe
Pozwalają na szybki przegląd ofert i wielu ludzi, dla których podstawowym kryterium jest niska cena, chętnie korzysta z tego rozwiązania. Nic dziwnego, że zdobyły one niemałą popularność i najpopularniejszy tego typu serwis Ceneo.pl posiada ponad 4 mln użytkowników. To potencjał, którego nie należy ignorować, współpraca z porównywarkami staje się stałym elementem e-marketingu.
- media społecznościowe
Ich udział w generowaniu ruchu na stronie internetowej nie powinien być ignorowany. Pod tym szerokim określeniem kryją się bowiem blogi, Facebook czy fora internetowe. Wszędzie, gdzie ludzie wymieniają opinie, może pojawiać się informacja o naszej stronie i na zasadzie marketingu wirusowego docierać do kolejnych osób. Dla klientów ceniących sobie bezpieczeństwo opinia znajomych lub tzw. liderów opinii jest skutecznym bodźcem do zakupów.
- serwisy aukcyjne
To właśnie one dużej liczbie użytkowników kojarzą się z zakupami internetowymi. Zaznaczenie swojej obecności na Allegro.pl przekłada się również na odwiedziny na właściwej stronie internetowej sklepu. Trzeba jednak zaznaczyć, że nie jest to rozwiązanie łatwe, bo z założenia serwis przeciwdziała takim praktykom, niemniej jednak wiele sklepów internetowych już zdecydowało się na wykorzystanie tej szansy.
3. Odwiedziny bezpośrednie
Ich wysoka ilość jest znakiem rozpoznawalności marki i zaufania wobec niej. Najczęściej bezpośrednio na stronę sklepu kierują się klienci, którzy znają naszą firmę i mają do niej zaufanie.
Archiwa
- maj 2024
- marzec 2024
- luty 2024
- styczeń 2024
- listopad 2023
- sierpień 2023
- lipiec 2023
- czerwiec 2022
- maj 2022
- kwiecień 2022
- maj 2020
- marzec 2020
- styczeń 2020
- grudzień 2019
- listopad 2019
- październik 2019
- wrzesień 2019
- sierpień 2019
- lipiec 2019
- maj 2019
- kwiecień 2019
- marzec 2019
- styczeń 2019
- październik 2018
- wrzesień 2018
- lipiec 2018
- czerwiec 2018
- maj 2018
- kwiecień 2018
- marzec 2018
- lipiec 2017
- czerwiec 2017
- maj 2017
- wrzesień 2015
- luty 2015
- styczeń 2015
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
Dodaj komentarz