Metody płatności w europejskich sklepach internetowych
On 19 stycznia 2015 by adminRozwój sklepów internetowych wymusił powstanie nowych technologii płatniczych, zgodnych z potrzebami klientów. Przeniesienie istotnej części handlu do internetu spowodowało, że również opłaty za transakcje bardzo często odbywają się w systemie online. Jedynie część konsumentów pozostaje wierna bardziej tradycyjnym formom płatności. Jak pokazują badania, regulowanie należności wynikających z korzystania z e-handlu, w całej Europie opiera się na podobnych rozwiązaniach.
Metody płatności obowiązujące w większości europejskich sklepów internetowych to: karta kredytowa, karta debetowa, przedpłata na konto oraz e-Payment. Korzystnym i cenionym przez część klientów rozwiązaniem jest również sprzedaż ratalna. W zależności od kraju różne są jednak preferencje kupujących, a co za tym idzie – popularność wymienionych sposobów.
Co kraj to obyczaj
Nie każdy sklep internetowy wykorzystuje wszystkie możliwe formy płatności. Najczęściej ich dobór wiąże się z analizą potrzeb i preferencji konsumentów. Polska, Hiszpania czy Włochy to kraje, gdzie dużą popularnością cieszy się przedpłata na konto i zdecydowana większość (nawet ponad 80%) sklepów internetowych akceptuje tę metodę. Zupełnie inaczej sytuacja kształtuje się w Wielkiej Brytanii, gdzie sprzedawcy rzadko korzystają z tej możliwości – dostępna jest tylko w około 4% sklepów.
Dysproporcje łatwo zauważyć również, jeśli chodzi o płatność za pomocą czeku i sprzedaż ratalną. Obie metody są niezwykle popularne we Francji, a sklepy dopuszczające taką możliwość, stanowią zdecydowaną większość. Pozostałe kraje europejskie coraz częściej zupełnie rezygnują z płatności za pomocą czeku.
Silna pozycja e-Payment
Chcąc wskazać najbardziej uniwersalną metodę płatniczą na rynku europejskim, bez wahania należy wymienić serwisy e-Payment. Nawet jeśli nie są jeszcze najchętniej wybierane przez kupujących, to ich potencjał stale rośnie i jest doceniany przez właścicieli internetowych sklepów. Płatność e-Payment oferuje niemal 90% przedsiębiorców z Polski, Niemiec czy Włoch i zakładając e-biznes, warto zdawać sobie sprawę z tej tendencji.
Archiwa
- maj 2024
- marzec 2024
- luty 2024
- styczeń 2024
- listopad 2023
- sierpień 2023
- lipiec 2023
- czerwiec 2022
- maj 2022
- kwiecień 2022
- maj 2020
- marzec 2020
- styczeń 2020
- grudzień 2019
- listopad 2019
- październik 2019
- wrzesień 2019
- sierpień 2019
- lipiec 2019
- maj 2019
- kwiecień 2019
- marzec 2019
- styczeń 2019
- październik 2018
- wrzesień 2018
- lipiec 2018
- czerwiec 2018
- maj 2018
- kwiecień 2018
- marzec 2018
- lipiec 2017
- czerwiec 2017
- maj 2017
- wrzesień 2015
- luty 2015
- styczeń 2015
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
Dodaj komentarz