Marketing internetowy w sklepie internetowym
On 30 stycznia 2015 by adminZałożenie i prowadzenie sklepu www niesie ze sobą wiele możliwości. By odnieść sukces w sprzedaży trzeba jednak te możliwości nauczyć się odpowiednio wykorzystywać. Nie tylko zadbać o to, by jak najwięcej osób zajrzało na stronę naszego sklepu, ale by chętnie i bez problemu na nią wracały.
Łatwa do zapamiętania domena i przejrzysty układ strony
Na dobry początek warto zastanowić się nad wyborem domeny, pod którą umieści się sklep www. Powinna być ona w miarę krótka, łatwa do zapamiętania, związana z branżą, w której się działa. Sama strona także powinna być ładna, nowoczesna, prosta w nawigacji. Warto docenić czas internautów i nie wystawiać ich cierpliwości na próbę. Do interesujących produktów powinni dotrzeć błyskawicznie najlepiej na jeden klik.
Różne sposoby promocji online
Przyjęło się przekonanie, że sklepy www najlepiej jest promować poprzez pozycjonowanie. Najważniejsze wydaje się dobranie odpowiednich słów kluczowych. Warto z nimi eksperymentować, pozycjonować sklep na bardziej i mniej popularne słowa i całe frazy, a do niektórych z nich dołączyć lokalizację. O słowach kluczowych dobrze jest pamiętać nie tylko w treści i opisach produktów, ale i przy zdjęciach. Umiejętne dobranie tagów, wpisywanie tekstów alternatywnych przy wprowadzaniu nowych produktów do sklepu naprawdę się liczy i może znacząco poprawić w widoczność witryny w wyszukiwarce.
Z myślą o internautach
Najskuteczniejsza jednak zawsze jest taka promocja, która pod uwagę bierze nie tylko wymagania wyszukiwarek, ale i samych internautów. Opisy strony, produktów i kategorii nie powinny być przesycone słowami kluczowymi, warto zadbać też, by ich treść była interesująca.
Koniecznie pomyśleć też trzeba o stworzeniu sklepowego bloga. Warto na nim publikować ekspercie porady, a w tekstach umieszczać słowa kluczowe.
Dobrze jest też docenić coraz bardziej popularny w sieci www marketing szeptany. O swoim sklepie i produktach warto informować nie tylko na blogu, ale i na różnych forach tematycznych. Dobrym pomysłem na dotarcie do konkretnej grupy klientów może okazać się także nawiązanie współpracy z popularnym blogerem.
Warto wykorzystać social media
Koniecznie też wykorzystać trzeba możliwości, jakie dają media społecznościowe. Założyć warto nie tylko Fan Page na Facebooku, ale również i konta na innych popularnych serwisach i poprzez nie zachęcać internautów do komentowania, linkowania, zamieszczania zdjęć i brania udziału w konkursach.
Autorem powyższego artykułu jest Gebuko – Marketing internetowy Kraków
Archiwa
- maj 2024
- marzec 2024
- luty 2024
- styczeń 2024
- listopad 2023
- sierpień 2023
- lipiec 2023
- czerwiec 2022
- maj 2022
- kwiecień 2022
- maj 2020
- marzec 2020
- styczeń 2020
- grudzień 2019
- listopad 2019
- październik 2019
- wrzesień 2019
- sierpień 2019
- lipiec 2019
- maj 2019
- kwiecień 2019
- marzec 2019
- styczeń 2019
- październik 2018
- wrzesień 2018
- lipiec 2018
- czerwiec 2018
- maj 2018
- kwiecień 2018
- marzec 2018
- lipiec 2017
- czerwiec 2017
- maj 2017
- wrzesień 2015
- luty 2015
- styczeń 2015
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Dodaj komentarz