Jak skutecznie sprzedawać przez internet (z wykorzystaniem sklepów internetowych)
On 20 stycznia 2015 by adminDoniesienia o zwiększającej się liczbie klientów sklepów internetowych niejedną osobę skłaniają do zastanowienia się nad rozpoczęciem przygody z e-commerce. Kusząca jest zwłaszcza możliwość obniżenia kosztów prowadzenia działalności oraz różnorodność działań marketingowych, które napędzają sprzedaż. Kierowanie działalnością w internecie jednak tylko z pozoru wydaje się łatwe. Zanim zdecydujemy się na otworzenie własnego e-sklepu, warto poznać kilka zasad, które ułatwią start.
1. Strategia cenowa – aby zaistnieć w środowisku internetowym, trzeba się wyróżniać. Najprostszym sposobem zwrócenia uwagi klientów jest atrakcyjna cena, a chęć zaistnienia w porównywarkach cenowych jeszcze bardziej wzmaga konkurencję na tym polu. Jeśli jednak zaniżoną cenę będziemy chcieli wyrównać w inny sposób – na przykład poprzez koszt transportu czy dodatkowe opłaty – jedynie zniechęcimy klientów. Ustalenie cen produktu powinno zawsze być poprzedzone analizą zysków i strat, jakie przyniesie wybrana strategia cenowa.
2. Wykorzystanie technik cross-selling i up-selling – poprzez ich wykorzystanie możemy skuteczniej dotrzeć do klienta i zaproponować lepszą ofertę. Obie techniki opierają się na sugerowaniu kupującemu produktów powiązanych z wyszukiwanym przez niego towarem. W przypadku up-selling będą to przedmioty o wyższej jakości, ale również wyższej cenie. Dzięki cross-selling kupujący uzyska informację o produktach uzupełniających – które również mogą mu się przydać.
3. Działania marketingowe – właściciel e-sklepu staje przed ogromnym wyborem sposobów dotarcia do przyszłych klientów. Decyzję powinno poprzedzić określenie grupy docelowej, do której w największym stopniu powinna być skierowana reklama. Od tego zależy, czy lepszym sposobem będzie na przykład wykorzystanie mediów społecznościowych, czy raczej działania na portalach branżowych. Bardziej uniwersalnym elementem kampanii reklamowej będzie natomiast pozycjonowanie sklepu i obecność w porównywarkach cenowych. W napędzeniu sprzedaży mogą pomóc również kody rabatowe lub specjalne oferty skierowane do stałych klientów.
4. Dbałość o zadowolenie kupujących – aby wzbudzić zaufanie nowych klientów niezbędna jest dobra opinia o sklepie. W budowaniu wizerunku pomogą na pewno uczciwe i jasne zasady zakupów i dobry kontakt z kupującym – zarówno w trakcie składania zamówień, jak i po sfinalizowaniu transakcji.
Archiwa
- maj 2024
- marzec 2024
- luty 2024
- styczeń 2024
- listopad 2023
- sierpień 2023
- lipiec 2023
- czerwiec 2022
- maj 2022
- kwiecień 2022
- maj 2020
- marzec 2020
- styczeń 2020
- grudzień 2019
- listopad 2019
- październik 2019
- wrzesień 2019
- sierpień 2019
- lipiec 2019
- maj 2019
- kwiecień 2019
- marzec 2019
- styczeń 2019
- październik 2018
- wrzesień 2018
- lipiec 2018
- czerwiec 2018
- maj 2018
- kwiecień 2018
- marzec 2018
- lipiec 2017
- czerwiec 2017
- maj 2017
- wrzesień 2015
- luty 2015
- styczeń 2015
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
Dodaj komentarz