Jak poradzić sobie z nawałem pracy w sklepie internetowym
On 21 stycznia 2015 by adminPoczątki funkcjonowania sklepu internetowego to najczęściej praca jednej osoby wykonującej całe spectrum niezbędnych działań. Problem pojawia się wraz z rozwojem biznesu, kiedy obowiązków zaczyna przybywać. Praca w bardzo małym gronie lub jednoosobowa działalność to mniejsze koszty i mniejsze wymagania sprzętowe i lokalowe, co w początkowym okresie działalności ułatwia jej sprawne prowadzenie. W końcu trzeba się jednak zmierzyć z poszukiwaniem innych rozwiązań.
1. Nowi pracownicy
Decyzja o zatrudnieniu kolejnych osób do pracy w naszej firmie, to dopiero początek zmian. Konieczne jest również przeorganizowanie dotychczasowej pracy i wprowadzenie podziału obowiązków. Dopiero wtedy można będzie odczuć, że zadania wykonywane są w sposób bardziej efektywny i sprawny.
2. Stażyści i praktykanci
Obopólne korzyści daje również czasowe zatrudnienie młodych ludzi, chcących zdobyć doświadczenie w branży. Dla pracodawcy tego rodzaju umowa na ważny aspekt finansowy – praktyki i staże są bezpłatne. W zamian trzeba jednak liczyć się z koniecznością wdrożenia nowych, często niedoświadczonych osób, których wkład w rozwój firmy będzie zauważalny po pełnym opanowaniu obowiązków. Pracodawca zobowiązany jest również do wystawienia zaświadczenia i referencji. Poszukiwanie praktykantów nie jest trudne – dobrym rozwiązaniem jest współpraca z biurami karier istniejącymi przy wyższych uczelniach.
3. Automatyzacja w e-sklepie
Nie wszystkie działania e-commerce muszą być wykonywane przez pracowników firmy. Obecne technologie pomagają w prowadzeniu e-sklepu, część koniecznych czynności wykonując za nas. Automatyzacja może obejmować różne sektory: zarządzanie ofertą, obsługę zamówień, marketing, logistykę czy obsługę klienta. Z wielu możliwości warto świadomie wybrać najlepszą dla nas opcję. Jeśli przywiązujemy wagę do oryginalnych opisów produktów, wówczas automatyczne kopiowanie ich z katalogów branżowych nie będzie rozwiązaniem dla nas. W zamian możemy postawić na przykład na automatyczne zarządzanie zamówieniami. Początkowe koszty wdrażania nowego oprogramowania na pewno zwrócą się wraz z rozwojem sklepu.
Archiwa
- maj 2024
- marzec 2024
- luty 2024
- styczeń 2024
- listopad 2023
- sierpień 2023
- lipiec 2023
- czerwiec 2022
- maj 2022
- kwiecień 2022
- maj 2020
- marzec 2020
- styczeń 2020
- grudzień 2019
- listopad 2019
- październik 2019
- wrzesień 2019
- sierpień 2019
- lipiec 2019
- maj 2019
- kwiecień 2019
- marzec 2019
- styczeń 2019
- październik 2018
- wrzesień 2018
- lipiec 2018
- czerwiec 2018
- maj 2018
- kwiecień 2018
- marzec 2018
- lipiec 2017
- czerwiec 2017
- maj 2017
- wrzesień 2015
- luty 2015
- styczeń 2015
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
Dodaj komentarz