Informacje prasowe, sposób na nowych klientów
On 16 stycznia 2015 by adminDziałania marketingowe, mające na celu zwrócenie uwagi klienta, mogą mieć różne oblicza. Najprostszy podział stosowany przez specjalistów to push i pull. Określenie push stosuje się dla reklam przerywających czynności odbiorców, na przykład wyskakujących w przeglądarce okienek czy telewizyjnych reklam. Działania typu pull mają mniej oczywistą formę, potencjalny klient dociera do materiału promocyjnego samodzielnie, podczas poszukiwania innych danych. Taki charakter mają właśnie informacje prasowe, dostarczane przez firmę do mediów.
Korzyści płynące z takiej formy reklamy są niepodważalne i często daje ona lepsze efekty niż działania typu push. Portale mają swoich stałych odbiorców, a co za tym idzie, cieszą się ich zaufaniem. Decydując się opublikować dostarczone materiały, przenoszą to zaufanie również na nas. Sprecyzowane tematycznie media dostarczają też klientów, którzy nie są osobami przypadkowymi, ale realnie zainteresowanymi określonym produktem. Portale, na których mogą znaleźć się nasze materiały prasowe, są często traktowane przez wyszukiwarki jako wiarygodne źródło informacji. Powoduje to, że potencjalnym klientom, korzystających na przykład z Google, będzie łatwiej trafić do naszego sklepu.
Jak wykorzystać potencjał informacji prasowej?
Specjaliści PR wskazują poradniki jako najlepszą formę docierania do klientów z informacjami prasowymi tworzonymi przez e-sklepy. Pomagają one kreować wizerunek firmy jako eksperta w danej dziedzinie. Użytkownicy mogą korzystać z tego doświadczenia, ale również stać się przyszłymi klientami. Generowane informacje prasowe mogą mieć też bardziej ogólny charakter – dotyczyć firmy lub skupiać się na oferowanych przez nią produktach. Niezależnie od wybranej formy warto pamiętać o kilku zasadach:
– odpowiednie miejsce, w którym może zostać wykorzystana – warto brać pod uwagę przede wszystkim odbiorów danego medium. Jeśli grupy docelowe serwisu i naszego sklepu pokrywają się, reklama może okazać się skuteczna.
– dobre przygotowanie materiału prasowego – na tym etapie liczy się zarówno treść, jak i forma. Zdobyte informacje i własne spostrzeżenia należy przedstawić w formie atrakcyjnej dla czytelnika. Pomoże w tym chwytliwy tytuł i wzbudzający zainteresowanie wstęp. Uwagę mogą też przykuć: pogrubienia, wyciągnięte z tekstu i wyeksponowane zdania. Czasem wystarczy niewiele, by skupić uwagę czytelnika, a od tego już tylko krok do zainteresowania go firmą i zdobycia nowego klienta.
Archiwa
- maj 2024
- marzec 2024
- luty 2024
- styczeń 2024
- listopad 2023
- sierpień 2023
- lipiec 2023
- czerwiec 2022
- maj 2022
- kwiecień 2022
- maj 2020
- marzec 2020
- styczeń 2020
- grudzień 2019
- listopad 2019
- październik 2019
- wrzesień 2019
- sierpień 2019
- lipiec 2019
- maj 2019
- kwiecień 2019
- marzec 2019
- styczeń 2019
- październik 2018
- wrzesień 2018
- lipiec 2018
- czerwiec 2018
- maj 2018
- kwiecień 2018
- marzec 2018
- lipiec 2017
- czerwiec 2017
- maj 2017
- wrzesień 2015
- luty 2015
- styczeń 2015
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
Dodaj komentarz