Skip to content

Calendar

marzec 2023
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« cze    

Archives

  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • maj 2020
  • marzec 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • październik 2018
  • wrzesień 2018
  • lipiec 2018
  • czerwiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • maj 2017
  • wrzesień 2015
  • luty 2015
  • styczeń 2015

Categories

  • Artykuły
  • Jak pozyskać klienta
  • Jak to zrobić
  • Narzędzia
  • Oprogramowanie ecommerce
  • Platformy sklepowe
www.ooblog.plBlog o wielotematyczny
Jak to zrobić

Facebook jako narzędzie reakcji na niezadowolonego klienta

On 17 stycznia 2015 by admin

facebookProwadzenie każdego biznesu stawia nas przed koniecznością radzenia sobie z sytuacjami trudnymi. Jedną z nich może być kontakt z klientem niezadowolonym z zakupionych produktów lub obsługi. Nie można mieć złudzeń, że nigdy nie przytrafi nam się taka sytuacja, należy jednak wiedzieć, jak na nią odpowiednio zareagować. Facebook to dobre narzędzie komunikacji między sprzedającym a klientem, również w przypadku zarzutów stawianych firmie. Należy pamiętać, że na komentarze zamieszczone w innych miejscach (np. forach), znacznie trudniej jest nam odpowiedzieć i zatrzeć ewentualne złe wrażenie.

1. Nie ignoruj negatywnych komentarzy. Takie działania po prostu się nie opłacają, bo skłaniają klienta do kolejnych, niekiedy coraz ostrzejszych wpisów. Odpowiedź na jedno zażalenie często pozwala uniknąć kolejnych tego rodzaju wątpliwości.

2. Odpowiadaj merytorycznie. Fachowa i rzetelna odpowiedź może uspokoić wzburzonego klienta. Ważne jest, aby poczuł się zauważony, a jego problem możliwy do rozwiązania. Najgorsze co można zrobić w obliczu zarzutów kupującego, to stracić kontrolę nad emocjami. Wzajemna wymiana pretensji niszczy wizerunek profesjonalnej firmy.

3. Nie kasuj komentarzy. Nie jest to rozwiązanie problemu, tylko jego zaognienie. Zignorowany klient będzie się domagał odpowiedzi przy pomocy kolejnych wpisów i coraz trudniej będzie zapanować nad nowymi pojawiającymi się skargami. Takie sytuacje prowokują też osoby trzecie do wyrażania swojej opinii i kolejni komentujący najczęściej popierają zignorowanego klienta.

4. Przyznaj się do błędu. Jeśli po zweryfikowaniu informacji otrzymanej od klienta wszystko wskazuje na błąd obsługi lub wadliwy towar, pozostaje tylko przeprosić za zaistniałą sytuację i zaproponowanie rekompensaty. Zaufanie do firmy można budować również w sytuacjach kryzysowych, a zdecydowanie lepiej świadczy o nas reakcja i umiejętność przyznania się do błędu, niż unikanie kłopotliwego tematu. Facebook jest tu szczególnie pomocny, bo pozwala, by inni zobaczyli naszą postawę, co przełoży się na większe zaufanie.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Archiwa

  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • maj 2020
  • marzec 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • październik 2018
  • wrzesień 2018
  • lipiec 2018
  • czerwiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • maj 2017
  • wrzesień 2015
  • luty 2015
  • styczeń 2015

Calendar

marzec 2023
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« cze    

Kategorie

  • Artykuły
  • Jak pozyskać klienta
  • Jak to zrobić
  • Narzędzia
  • Oprogramowanie ecommerce
  • Platformy sklepowe

Copyright www.ooblog.pl 2023 | Theme by ThemeinProgress | Proudly powered by WordPress